Drammensløpet H45 (14.08.2016)
Tid: 48:52
Gj.sn. HR: 161
Maksimum HR: 175
Sol og fin stemning på Landfalltjern. Stykke å gå til start inn mot Tverken.
Startet med å løpe rett mot posten og hadde myra på venstre side for å korrigere avstand til posten. Krysset så myra og løp litt langs sti før jeg skrånet ned for å komme på underkant av skrent/ur. Brukte for mye tid på å lese kart og stoppe opp før post 2. (tap 0:45).
Tok så kurs over myr, via stein, høydekurve og myr inn i post 3.
Løp så videre opp liten bekk, over myr. Så detalje (benk) og dro på høyreside inn i posten.
Opp igjen på sti og målte avstand til jeg så detalje i terrenget. Leste ikke kartet godt nok så jeg fant ikke posten med en gang.
Til post 6 tenkte jeg å ta en liten snarvei. I stedet for å følge sti ned til kryss og så litt opp igjen, krysset jeg tvers over. Men ble lurt av en sti som ikke sto på kartet. Trodde jeg var i krysset nedenfor post, men var egentlig for høyt oppe. Skjønte etter hvert at noe var galt og fulgte sti nedover og så flere andre løpere løpe ut fra sti. Der var posten. Tapte ca 2:30 her.
Var litt rask med å lese kartet, og valgte klatreetappe opp fjellet. Ville nok heler ha løpt rundt om jeg hadde tenkt meg om to ganger. Men det gikk greit. Var fint å løpe på toppen og skrånet ned i mye og inn i posten.Løp videre på kurs men dro litt høyt opp men kom greit ned ved siden av skrent. Ut på sti og så slapp jeg meg ned skråningen til posten 8. Løp så ned i gult område, over kolle og ned i post 9.
Tenkte å løpe ut på sti, men løpe litt skrått for å komme litt høyere opp på stien. Det endte med at jeg løp parallelt med sti og løp så litt feil på toppen før jeg forsto hva som hadde skjedd. (tapte ca 1min).
Kom så inn på sti og fulgte den rundt kurven og rett inn i post 10.
Fikk bra flyt langs høydekurvene og orientere mellom husene inn i posten 11. Krysset kolle til post 12, og så inn i mål.
Syntes orienteringen gikk ganske bra idag, men er ikke alltid så trygg på meg selv og må stoppe opp og taper mye tid. Må trene mer på å løpe trygt og raskt til siste sikre, så heller ta det med ro derfra.
Vis kommentarer (0)

Drammensløpet H45 (14.08.2016) Drammensløpet H45 (14.08.2016)